• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1

قبل از نشست دوحه هماهنگ کننده ملل متحد با امیر خان متقی دیدار کرد

  • کد خبر : 11788
  • 16 دلو 1402 - 11:58
قبل از نشست دوحه هماهنگ کننده ملل متحد با امیر خان متقی دیدار کرد

فریدون سینیرلی اوغلو هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد قبل از نشست مشورتی دوحه در جریان سفرش به کابل با امیر خان متقی سرپرست وزارت خارحه افغانستان دیدارر و گفتگو کرده است. قرار است نشست مشورتی دوحه به سرپرستی سرمنشی سازمان ملل متحده بتاریخ ۱۸ و ۱۹ فبروری سال جاری برگزار شود. در یک خبرنامه […]

فریدون سینیرلی اوغلو هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد قبل از نشست مشورتی دوحه در جریان سفرش به کابل با امیر خان متقی سرپرست وزارت خارحه افغانستان دیدارر و گفتگو کرده است.
قرار است نشست مشورتی دوحه به سرپرستی سرمنشی سازمان ملل متحده بتاریخ ۱۸ و ۱۹ فبروری سال جاری برگزار شود.
در یک خبرنامه که از طرف وزارت خارجه منتشر شده آمده است، فریدون سینیرلی اوغلو هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد که تازه به کابل آمده است، امروز با امیر خان متقی سرپرست وزارت امور خارجه دیدار کرد.
منبع افزوده است، در این دیدار امیرخان متقی با اشاره به قطعنامه ۲۷۷۱ ملل متحد گفته است که در موجودیت نماینده‌ یوناما در کابل، «برای گماشته شدن نماینده ویژه ملل متحد نیازی دیده نمی‌شود.
خبرنامه به نقل از آقای سینیرلی اوغلو نگاشته‌است که اجماع برای حضور حکومت سرپرست نشست دوحه ایجاد شده است و از وزارت خارجه حکومت سرپرست برای شرکت در این نشست نیز دعوت شده است تا یک هیئت بلندپایه را به این نشست بفرستد.
در این بیانیه هم‌چنان گفته شده است که امیر خان متقی شست دوحه را یک فرصت خوب برای افغانستان خوانده است و گفته است که پس از به دست آوردن اطلاعات درباره ترکیب، اجندا و تشکیل این نشست، درباره حضور در آن تصمیم خواهند گرفت.
در خبرنامه آمده است، اوغلو در این دیدار به امیر خان متقی اطلاعاتی در مورد نشست دوحه ارائه و تاکید کرده است که هدف از نشست دوحه «تعامل مستمر جامعه جهانی با افغانستان» از طریق یک روند مستمر «برای دستیابی به دستاوردهای بیشتر در عرصه سیاسی» است.
تاکنون جزئیاتی از آدرس ملل متحد و فریدون سینیرلی اوغلو درباره این دیدار پخش نشده است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11788

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.