• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1

گفت‌وگو روی توسعه حمل و نقل زمینی و هوایی با ایران

  • کد خبر : 11803
  • 16 دلو 1402 - 18:53
گفت‌وگو روی توسعه حمل و نقل زمینی و هوایی با ایران

مسوولان در وزارت ترانسپورت و هوانوردی می‌گویند که این وزارت می‌کوشد تا سهولت‌های بیشتر را در زمینه حمل و نقل زمینی و هوایی با ایران ایجاد کند. سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی در دیدار با حسن کاظمی قمی سفیر و نماینده ویژه رییس‌‌جمهور ایران در افغانستان در باره توسعه روابط حمل و نقل زمینی و […]

مسوولان در وزارت ترانسپورت و هوانوردی می‌گویند که این وزارت می‌کوشد تا سهولت‌های بیشتر را در زمینه حمل و نقل زمینی و هوایی با ایران ایجاد کند.
سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی در دیدار با حسن کاظمی قمی سفیر و نماینده ویژه رییس‌‌جمهور ایران در افغانستان در باره توسعه روابط حمل و نقل زمینی و هوایی با هم گفت‌وگو کردند.
در این دیدار درباره همکاری‌های دوام‌دار حمل و نقل، افزایش صادرات افغانستان از طریق جاده‌ و ریل و استفاده از بندر چابهار برای صادرات و واردات کالاهای تجارتی افغانستان گفت‌وگو شده است.
امام‌الدین احمدی سخن‌گوی وزارت ترانسپورت و هوانوردی گفت: «در بخش ترانسپورت هم گفت‌وگو شد که رفت میان دو کشور بیشتر شود و در بنادر سرحدی هم تسهیلات فراهم شود.»
وزارت صنعت و تجارت نیز می‌گوید که در یک سال گذشته به ارزش یک‌میلیارد و ۷۳۹ میلیون دالر داد و ستد با ایران انجام شده که از این میان ۲۵ میلیون دالر آن را صادرات تشکیل می‌دهد.
آخندزاده عبدالسلام جواد سخن‌گوی وزارت صنعت و تجارت گفت: «۲۵ میلیون دالر صادرات و یک‌میلیارد و ۷۱۴ میلیون دالر واردات است. مهم‌ترین اقلام صادراتی ما به ایران پنبه، کشمش سرخ، کنجد، تار نخی و ماش بوده است.»
در همین حال اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌گوید که برای افزایش صادرات با ایران نیاز است به مشکلات بازرگانان نیز رسیدگی شود. به گفته این اتاق، بلند بودن تعرفه‌های گمرکی از علت‌های‌ست که میزان صادرات به ایران را کاهش داده است.
محمد یونس مومند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری گفت: «صادرات ما به ایران واقعا کم است، از خاطر تعرفه گزاف گمرک ایران بالای اجناس و تولیدات افغانی است که در این باره ان‌شاءالله مجالس متعدد جریان دارد.»
پیش از این هیاتی به ریاست عبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا به ایران سفر کرده بود که اعضای این هیات توانستند چندین تفاهم‌نامه را با مقام‌های دولتی و سکتور خصوصی ایران امضا کنند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11803

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.