• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1

شرکت‌های موترسازی چین در تلاش دسترسی به بازار برازیل اند

  • کد خبر : 11870
  • 19 دلو 1402 - 9:41
شرکت‌های موترسازی چین در تلاش دسترسی به بازار برازیل اند

شرکت‌های بزرگ موترسازی چین به بازار برازیل که ششمین بازار بزرگ موتر در جهان به شمار می‌رود، چشم دوخته و برای دستیابی به این بازار به تولید موترهای برقی رو آورده اند. بازار موتر برازیل به طور سنتی تحت تاثیر شرکت‌های موترسازی امریکایی، اروپایی و جاپانی قرار داشت، اما اکنون شرکت‌های موترسازی چین با موترهای […]

شرکت‌های بزرگ موترسازی چین به بازار برازیل که ششمین بازار بزرگ موتر در جهان به شمار می‌رود، چشم دوخته و برای دستیابی به این بازار به تولید موترهای برقی رو آورده اند.
بازار موتر برازیل به طور سنتی تحت تاثیر شرکت‌های موترسازی امریکایی، اروپایی و جاپانی قرار داشت، اما اکنون شرکت‌های موترسازی چین با موترهای برقی ساخت خود وارد این بازار می‌شوند.
دو شرکت بزرگ تولید موترهای برقی چین، بی وای دی و جی دبلیو ام، در سال جاری اعلام کرد که برای تولید موترهای برقی در برازیل حدود ۲.۵ میلیارد دالر سرمایه گذاری کرده است.
هر دو شرکت در کارخانه‌های تولیدی پیشین شرکت‌های فورد و مرسدس که در این اواخر از این کشور خارج شدند، به تولید آغاز خواهند کرد.
ریکاردو باستوس، رییس امور اداری شرکت جی دبلیو ام در برازیل، گفت: “استراتیژی ما صرف واردات موتر نیست. واردات موتر را از سال قبل آغاز کردیم. ما تا چند سال دیگر به واردات ادامه خواهیم داد. به هر حال، ما از امسال تولید را در برازایل آغاز می‌کنیم. بنابراین،‌ بازار برازیل برای شرکت جی دبلیو ام نه تنها به عنوان بخشی از بازار استراتیژیک است، بلکه پایگاهی برای صادرات در امریکای لاتین نیز خواهد بود.”
شرکت‌های چین در سال ۲۰۲۳ فروشات خوب داشتند و موترهای برقی و هایبرد ساده تر و ارزان‌تر را نسبت به رقبای جاپانی و اروپایی خود به مشتریان شان ارایه کردند.
انجمن موترهای برقی برازیل می‌گوید که فروشات در این بخش در سال ۲۰۲۳ به طور اوسط ۹۰ در صد نسبت به سال گذشته رشد کرده است.
ریکاردو باستوس افزود: “سال قبل، متعجب کننده بود. امسال، ما در برازیل ریکارد نو را پیش‌بینی می‌کنیم. بنا بر این، ما در سال ۲۰۲۴ انتظار فروش حدود ۱۵۰ هزار عراده موتر را داریم.”
بر اساس گزارش انجمن ملی صنایع موتر سازی برازیل، این کشور ششمین بازار بزرگ موتر در جهان است که در سال ۲۰۲۳ بیش از دو میلیون موتر در آن به فروش رسیده است. موترهای برقی و هایبرد هنوز بخشی کوچکی از این بازار را می‌کند که حدود پنج در صد را به خود اختصاص می‌دهد اما در سال‌های اخیر به طور پیوسته گسترش یافته است.
میلاد کالومه نتو، مسوول یک نهاد مشورتی صنعت موترسازی در برازیل می گوید: “همچنان ما اتانول داریم. ما همچنین برخی موترهایی را داریم که از هایدروجن به حیث مواد سوخت استفاده می‌کند. بنابراین،‌ ما برای مدت بسیار طولانی می‌توانیم با استفاده از این مواد موترهای هایبرد بسازیم که از موترهای کاملاً برقی بسیار بهتر می‌باشد.”
در دوهفته نخست امسال، دو شرکت بزرگ موترسازی برازیل نیز میلیاردها دالر سرمایه گذاری را در بخش تولید موترهای برقی اعلام کردند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11870

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.