• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2

رئیس صندوق بین المللی پول از رشد اقتصاد جهانی اطمینان می دهد

  • کد خبر : 11907
  • 22 دلو 1402 - 14:24
رئیس صندوق بین المللی پول از رشد اقتصاد جهانی اطمینان می دهد

با وجود جنگ و ناآرامی در خاورمیانه، رئیس صندوق بین المللی پول نسبت به رشد اقتصاد جهانی اظهار اطمینان کرد، اما همزمان گفت که گسترش بیشتر منازعه در خاورمیانه، منجر به خسارات بیشتر اقتصادی خواهد شد. کریستالینا گئورگیووا، رئیس صندوق بین المللی پول، روز یکشنبه در «اجلاس حکومات جهانی» در دبی گفت با وجود خطرات […]

با وجود جنگ و ناآرامی در خاورمیانه، رئیس صندوق بین المللی پول نسبت به رشد اقتصاد جهانی اظهار اطمینان کرد، اما همزمان گفت که گسترش بیشتر منازعه در خاورمیانه، منجر به خسارات بیشتر اقتصادی خواهد شد.
کریستالینا گئورگیووا، رئیس صندوق بین المللی پول، روز یکشنبه در «اجلاس حکومات جهانی» در دبی گفت با وجود خطرات ناشی از جنگ ها و وضعیت جئوپولیتیکی، اقتصاد جهانی به گونه شگفت انگیزی قوی و با ثبات شده است. او افزود که با این حال، جنگ غزه می تواند تأثیرات گسترده تری داشته باشد.
رئیس صندوق بین المللی پول همچنان گفت: «این ناامنی غیرمعمولی، چالش ها را برای اقتصادهایی که هنوز باید از شوک های قبلی بیرون بیایند، تشدید می کند. گسترش بیشتر این منازعه خسارات اقتصادی را تشدید خواهد کرد.»
صندوق بین‌المللی پول اخیراً پیش بینی خود برای رشد اقتصادی حوزه خاورمیانه و شمال افریقا را به ۲،۹ درصد کاهش داد. این رقم در ماه اکتوبر گذشته نیم درصد بیشتر تخمین زده شده بود.
این سازمان مالی تأکید کرده است که آینده منطقه به شدت نامشخص و توأم با خطرات است.
به قول صندوق بین المللی پول، این خطرات شامل احتمال گسترش درگیری در نوار غزه به کشورهای همجوار و اسرائیل است.
این سازمان ضمناً گفته است که اختلالات بیشتر تجاری ناشی از خشونت در دریای سرخ می تواند پیامد‌های جدی، از جمله بر عرصه گردشگری، داشته باشد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11907

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.