• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1
ملابرادر:

وضعیت سکتور بانکی افغانستان از حالت بحرانی بیرون شده است

  • کد خبر : 11900
  • 22 دلو 1402 - 11:15
وضعیت سکتور بانکی افغانستان از حالت بحرانی بیرون شده است

ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء به مردم اطمینان داد که امارت اسلامی برای حل مشکلات اقتصادی مردم گام های قاطع برداشته و در این زمینه تعهد کامل و پلان های دراز مدت دارد. در خبرنامه که از ارگ منتشر شده ، آمده است دومین نشست رهبری شورای عالی اقتصادی امارت اسلامی افغانستان، […]

ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء به مردم اطمینان داد که امارت اسلامی برای حل مشکلات اقتصادی مردم گام های قاطع برداشته و در این زمینه تعهد کامل و پلان های دراز مدت دارد.
در خبرنامه که از ارگ منتشر شده ، آمده است دومین نشست رهبری شورای عالی اقتصادی امارت اسلامی افغانستان، کمیته ثبات مالی و سهمداران بانک های مجوز امروز در تالار جلسات د افغانستان بانک برگزار و در مورد حل مشکلات موجود در سکتور بانکی بحث و گفتگو شد.
منبع افزوده است، این نشست که به ریاست ملا عبدالغنی برادر آخند، معاون اقتصادی ریاست الوزرا تدویر گردیده بود، ملا محمد ناصر آخند، سرپرست وزارت مالیه، الحاج ملا هدایت الله بدری، سرپرست د افغانستان بانک و نمایندگان سهمداران بانک های مجوز حضور داشتند.
معاون اقتصادی ریاست الوزراء در جریان صحبت های شان نقش سکتور بانکی را در بازسازی و پیشرفت کشور ارزشمند خوانده، افزود:‌ ارائه بهترین خدمات بانکی به هموطنان در رشد سکتور بانکی و توسعه کشور نقش مهمی ایفا می نماید.
وی در کنار پیشرفت های به وجود آمده در بخش سکتور بانکی به برخی مشکلات نیز اشاره کرد و گفت، مشکل نقدینگی یکی یا دو بانک هنوز به طور کامل حل نشده است و از سهمداران بانک های مجوز و اعضای کمیته ثبات مالی خواست تا در حل این مشکل مشترکا همکاری نمایند.
ملا عبدالغنی برادر آخند ،به مردم اطمینان داد که امارت اسلامی برای حل مشکلات اقتصادی مردم گام های قاطع برداشته و در این زمینه تعهد کامل و پلان های دراز مدت دارد.
وی به طور نمونه ایجاد فرصت های شغلی برای مردم، کنترول انفلاسیون، استخراج قانونی معادن، معیاری نمودن سکتور زراعت، مدیریت آب، فراهم نمودن زمینه و شرایط برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی و بسیاری از زمینه های دیگر را برشمرد و گفت:” دستیابی به چنین هدف بزرگ برای حکومت دشوار است، اما همکاری سهمداران بانک های مجوز، تجار ملی و سرمایه گذاران را در راه رسیدن به این هدف مهم خواند و از آنان خواست تا در این زمینه با امارت اسلامی همکاری کامل داشته باشند”.
معاون اقتصادی ریاست الوزرا سهمداران بانک‌های مجوز را به کشور دعوت نموده و از آنها خواست، تا ازنزدیک بانک‌های خودرا به نحو بهتر مدیریت کرده و در رشد و ترقی سکتور بانکی کشور سهیم باشند.
معاون اقتصادی ریاست الوزرا به نمایندگی از امارت اسلامی به آنان اطمینان داد که در چوکات قانون به تمامی مشکلات آنان رسیدگی خواهد شد.
موصوف در پایان این نشست، جلسه کمیته ثبات مالی را مهم خوانده و ابراز امیدواری کرد که تداوم این جلسات در آبادی کشور، به ویژه در حل مشکلات سکتور بانکی مفید واقع خواهد شد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11900

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.