• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
0

اسکی‌ بازان در بامیان از کمبود امکانات و میدان معیاری شکایت دارند

  • کد خبر : 12209
  • 08 حوت 1402 - 9:18
اسکی‌ بازان در بامیان از کمبود امکانات و میدان معیاری شکایت دارند

شماری از ورزشکاران رشتۀ اسکی در بامیان می‌گویند که این ولایت به دلیل کوهستانی بودن، مکان مناسب برای اسکی است، اما امکانات لازم و میدان معیاری وجود ندارد. ابوالفضل کریمی، مسؤول یکی از اسکی کلپ‌های بامیان که بیشتر از پنج سال در این رشتۀ ورزشی فعالیت دارد، گفت که این ولایت به دلیل کوهستانی بودن، […]

شماری از ورزشکاران رشتۀ اسکی در بامیان می‌گویند که این ولایت به دلیل کوهستانی بودن، مکان مناسب برای اسکی است، اما امکانات لازم و میدان معیاری وجود ندارد.
ابوالفضل کریمی، مسؤول یکی از اسکی کلپ‌های بامیان که بیشتر از پنج سال در این رشتۀ ورزشی فعالیت دارد، گفت که این ولایت به دلیل کوهستانی بودن، مکان مناسب برای اسکی می‌باشد که می‌تواند سالانه توجۀ صدها ورزشکار داخلی و خارجی را جلب کند.
اما وی افزود که عدم امکانات از جمله نبود یک میدان معیاری، اسکی بازان را با مشکلات جدی مواجه ساخته و تا هنوز هیچ‌گونه توجهی از طرف نهادهای مربوطه صورت نگرفته‌است.
به گفتۀ کریمی، در صورتی‌که امکانات لازم و یک میدان معیاری برای ورزشکاران فراهم شود، اسکی بازان توانمندی در این ولایت وجود دارند که در سطح منطقه قادر به رقابت می‌باشند.
بومان‌الله، یکی دیگر از ورزشکاران اسکی می‌گوید که پیست اسکی بامیان بعد از هموارکاری مقدماتی با گذشت شش سال تا هنوز مورد توجه قرار نگرفته‌است.
نامبرده علاوه نمود که میدان اسکی با مشکلات جدی از جمله وجود بوته‌های کوهی، سنگ‌ها، ناهموار بودن مسیر و عدم محافظت از آن مواجه می‌باشد.
وی از مسؤولین و نهادهای مربوطه خواست تا از ورزشکاران اسکی حمایت کرده و در راستای حل مشکلات آن‌ها توجۀ بیشتر نمایند.
رجب‌علی فطرت، مسؤول فدراسیون اسکی در بامیان گفت که علاقه‌مندی ورزشکاران در سطح این ولایت به ورزش اسکی افزایش یافته و تا هنوز حدود ۲۰ اسکی کلپ به صورت رسمی ثبت و راجستر گردیده‌است.
نامبرده افزود که قبل از حاکمیت مجدد امارت اسلامی یک کمپنی چینی قرار بود که پیست اسکی بامیان را به صورت استندرد اعمار نموده و تمام امکانات مورد نیاز اسکی بازان را فراهم نماید، اما بعد از آن هیچ نهاد تا هنوز حاضر به همکاری نگردیده‌است.
به گفتۀ وی، در زمستان‌های قبلی مسابقات اسکی با حضور ده‌ها ورزشکار از ولایات مختلف در بامیان بر گزار می‌شد، اما در زمستان امسال به دلیل نبود برف و عدم حمایت نهادهای مربوطه تا هنوز کدام مسابقه برگزار نشده‌است.
این در حالی است که مسؤولین نیز مشکل کمبود امکانات و نبود میدان معیاری برای ورزشکاران اسکی در این ولایت را تایید می‌کنند.
سید کفیل موسوی، آمر تربیت بدنی و ورزش بامیان در این مورد گفت که پیست اسکی بامیان از کم‌ترین امکانات برخوردار نیست و ورزشکاران نمی‌توانند در برف کمتر از ۴۰ سانتی متر ارتفاع و ناهمواربودن میدان، بازی نمایند.
موسوی علاوه نمود، آمریت تربیت بدنی بامیان از نگاه منابع بشری با مشکلات مواجه‌است و کدام محافظ جهت نگهداری میدان اسکی وجود ندارد.
در عین حال، وی افزود که قرار است تا دو هفتۀ آینده یک مسابقۀ بزرگ اسکی در بامیان برگزار گردد و ادارۀ تربیت بدنی در تلاش است تا از طریق ادارات همکار زمینۀ حمایت اسکی بازان و ترمیم پیست اسکی در این ولایت فراهم گردد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=12209

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.