• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1

پنج بوکسر افغان برای کسب سهمیه در المپیک پاریس رقابت میکنند

  • کد خبر : 12335
  • 14 حوت 1402 - 21:42
پنج بوکسر افغان برای کسب سهمیه در المپیک پاریس رقابت میکنند

رقابتهای کسب سهمیه المپیک پاریس در رشته بوکس از سوم الی یازدهم ماه مارچ به میزبانی شهر “بوستو آرسیزیو” در ایتالیا برگزار شده است. کمیته بین المللی المپیک که ناظر بر این رقابتهاست گزارش داده است که در این رویداد ۶۰۲ بوکسر از ۱۱۳ کشور جهان اشتراک کرده اند که از افغانستان نیز چهار بوکسر […]

رقابتهای کسب سهمیه المپیک پاریس در رشته بوکس از سوم الی یازدهم ماه مارچ به میزبانی شهر “بوستو آرسیزیو” در ایتالیا برگزار شده است.
کمیته بین المللی المپیک که ناظر بر این رقابتهاست گزارش داده است که در این رویداد ۶۰۲ بوکسر از ۱۱۳ کشور جهان اشتراک کرده اند که از افغانستان نیز چهار بوکسر در کتگوری مردان و یک بوکسر نیز در کتگوری زنان اشتراک دارند که صابر عزیزی به عنوان سرمربی در کنار آنان حضور دارد.
محمد مهدی سهاک در وزن ۵۷ کیلوگرام، شیرزاد احمد اعظم در وزن ۶۳.۵ کیلوگرم، سلیمان اسلمی در وزن ۸۰ کیلوگرام و عبدالقادر غفار نیز در وزن ۹۲ کیلوگرام چهار نمایندۀ افغانستان در بخش مردان می باشند و سعدیه برومند نیز در وزن ۵۰ کیلوگرام تنها نمایندۀ افغانستان در بخش زنان می باشد.
البته همۀ این بوکسران از خارج از افغانستان در این رقابتها اعزام شده اند، اخیرأ نیز بوکسران افغان مقیم اروپا به چندین رویداد ورزشی اعزام شده بودند، دلیل آنرا که از بوکسران داخل افغانستان در این رویداد ها کسی حضور ندارند مشکلات ویزه و همچنان کمبود بودجه در ریاست تربیت بدنی را مسئولین فدراسیون بوکس افغانستان عنوان کرده اند.
در این رویداد روز گذشته سلیمان اسلمی نمایندۀ وزن هشتاد کیلوگرام افغانستان مقابل حریف اش از بلجیم وارد رینگ شد ولی با نتیجه پنج بر صفر مغلوب شد و از دور این رقابتها کنار رفت.
در ادامه این رقابتها قرار است که مهدی سهاک با برندۀ مسابقه بوکسران فلسطینی و یا گرجستانی رقابت کند، شیرزاد احمد اعظم با برندۀ بوکسران عراق و یا اسپانیا مسابقه می کند و عبدالقادر غفار مقابل یکی از حریفان اش از ترکمنستان و یا ونزوئلا رقابت خواهد کرد، سعدیه برومند نیز با حریف اش از دنمارک وارد رینگ میشود.
در تورنمنت نخست جهانی کسب سهمیه المپیک که در ایتالیا در حال برگزاریست در هر کتگوری وزنی چهار بوکسر سهمیه المپیک پاریس را کسب خواهند کرد، همچنان تورنمنت دوم جهانی کسب سهمیه المپیک قرار است که در ماه می به میزبانی شهر بانکوک تایلند برگزار شود.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=12335

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.