• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
0

رضایت هیات کابل از نمایش‌گاه تولیدات افغانستان در عشق‌آباد

  • کد خبر : 12394
  • 17 حوت 1402 - 18:49
رضایت هیات کابل از نمایش‌گاه تولیدات افغانستان در عشق‌آباد

نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت پس از پایان نمایش‌گاه افغان – ترکمن گفته است که مقدار زیادی از تولیدات کشور که در این نمایش‌گاه سه روزه در عشق‌آباد به نمایش قرار گرفته بودند، به فروش رسید است. آقای عزیزی هم‌چنان گفته است که صنعت‌کاران سنگ مرمر، سیخ گول و رنگ به تفاهم و […]

نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت پس از پایان نمایش‌گاه افغان – ترکمن گفته است که مقدار زیادی از تولیدات کشور که در این نمایش‌گاه سه روزه در عشق‌آباد به نمایش قرار گرفته بودند، به فروش رسید است.
آقای عزیزی هم‌چنان گفته است که صنعت‌کاران سنگ مرمر، سیخ گول و رنگ به تفاهم و قراردادهایی با جانب ترکمنستان دست یافته‌اند.
سرپرست وزارت صنعت و تجارت افزود: «به مرحمت خداوند قالین افغانستان فروش شد و زیادتر دلچسپی به سنگ مرمز سفید افغانستان دارند و جناب رهبر [رهبر ملی ترکمنستان] دستور دادند که در حدود صدهزار مترمکعب باید از افغانستان خریداری شود.»
با این حال برخی شرکت کننده‌های نمایش‌گاه افغان – ترکمن با اشاره به اثرگذاری این نمایشگاه، گفته‌اند که برخی از قراردادها نیز امضا شده‌اند.
رحیم‌الله مایار بازرگان گفت: «صنعت و تولید ما را دیدند و بسیار خوش شدند. به یکی از شهرها در آن‌جا رفتیم و با شهردار قراردادهای زیادی داشتیم.»
سید ضیا سادات یکی دیگر از بازرگانان می‌گوید: «پنجاه هزار تن آهن قرارداد شد، شش هزار تن گادر با ما قرارداد کردند و مقداری هم سنگ مرمر قرارداد شد. این دست‌آورد کلان برای افغانستان بود.»
پانزده زن تجارت‌پیشه و صنعت‌کار کشور نیز در این نمایش‌گاه که اشتراک داشتند. آنان می‌گویند که تولیدات زنان نیز در این نمایش‌گاه فروش خوبی داشت.
فریبا نوری رییس هیات مدیره اتاق تجارت و صنایع زنان گفت: «خانم‌ها در این نمایش‌گاه در سکتورهای مختلف اشتراک کرده بودند، که خوش‌بختانه توانستند قراردادهایی در بخش صنایع دستی، سنگ‌های قیمتی و قالین با ترکمن‌ها داشته باشند.»
هیات اقتصادی و بیش از ۳۰۰ صنعت‌کار و بازرگان روز گذشته (چهارشنبه) به کابل برگشتند.
بر بنیاد اطلاعات وزارت صنعت و تجارت، گفت‌وگوها برای برگزاری نمایش‌گاه‌های مشترک تولیدات در ازبیکستان و قزاقستان نیز با مقامات این دو کشور جریان دارد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=12394

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.