• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
0

قرارداد خرید تجهیزات برای‌ آزمایش‌گاه‌های اداره ملی ستندرد امضا شد

  • کد خبر : 12470
  • 26 حوت 1402 - 11:39
قرارداد خرید تجهیزات برای‌ آزمایش‌گاه‌های اداره ملی ستندرد امضا شد

اداره ملی ستندرد اعلام کرده است که قرارداد شش پروژه خرید تجهیزات را برای توسعه آزمایش‌گاه‌های مرکزی این اداره با شرکت (TCRC) امضا کرده است. مسوولان این اداره ارزش این تجهیزات را بیش از ۱۹۸ میلیون افغانی گفته‌اند. محمد آصف قانت معاون تخنیکی اداره ملی ستندرد گفته است که با فعال شدن این تجهیزات، کیفیت […]

اداره ملی ستندرد اعلام کرده است که قرارداد شش پروژه خرید تجهیزات را برای توسعه آزمایش‌گاه‌های مرکزی این اداره با شرکت (TCRC) امضا کرده است.
مسوولان این اداره ارزش این تجهیزات را بیش از ۱۹۸ میلیون افغانی گفته‌اند.
محمد آصف قانت معاون تخنیکی اداره ملی ستندرد گفته است که با فعال شدن این تجهیزات، کیفیت در آزمایش‌گاه‌های مرکزی این اداره کنترول می‌شود و نتایج ستندرد ملی نیز شفاف‌تر و سریع‌تر بدست خواهد آمد.
آقای قانت افزود: «این اداره همیشه به این فکر بوده که آزمایش‌گاه‌های خود را وسعت بدهد و برابر با معیارهای بین‌المللی خدمات را ارایه کند. بر اساس این قرارداد، کمپنی جدید بر علاوه گرفتن دست‌گاه‌های جدید، وظیفه نصب و عیار آن را نیز به عهده دارد.»
اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هم فعال‌سازی تجهیزات بیشتر را در راستای معیاری‌سازی اقلام تولیدی و وارداتی در کشور اثرگذار عنوان می‌کند.
خانجان الکوزی عضو هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری گفت: «از امارت اسلامی خواست ما این است که در آزمایش‌گاه‌ها وسایل دیگر را نیز بیاورند، در نظر گرفتن نورم‌ها و ستندردها کار خیلی خوبی است و شما می‌بینید که همین ستندردها که در نظر گرفته شده هوا هم یک کمی خوب شده.»
برخی از بازرگانان نیز به این باورند که معیاری‌سازی در کشور، افزون بر این‌که در سلامت محیط‌زیست و شهروندان اثر مثبت می‌گذارد، در رشد اقتصاد کشور نیز سودمند واقع خواهد شد.
عبدالظهور مدبر آگاه مسایل اقتصادی گفت: «به هر پیمانه‌ای که وسایل به شکل مدرن‌تر و معیاری‌تر بوده باشد فعالیت‌های نورم و ستندرد هم می‌تواند به شکل معیاری مدیریت شود.»

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=12470

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.