• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
0

کمیته سویدن تعلیق فعالیت‌های خود در افغانستان را تائید کرد

  • کد خبر : 12516
  • 01 حمل 1403 - 12:15
کمیته سویدن تعلیق فعالیت‌های خود در افغانستان را تائید کرد

کمیته سویدن برای افغانستان با تائید توقف فعالیت های خود در کشور گفته است که میلیون‌ها افغان از آن متضرر خواهند شد. این کمیته می‌گوید که طالبان خواستار توقف فعالیت‌های این سازمان شده اند. کمیته سویدن گفته است که طالبان در پیوند به آتش‌زدن نسخه‌هایی از قرآن کریم توسط افرادی در سویدن در سال گذشته، […]

کمیته سویدن برای افغانستان با تائید توقف فعالیت های خود در کشور گفته است که میلیون‌ها افغان از آن متضرر خواهند شد. این کمیته می‌گوید که طالبان خواستار توقف فعالیت‌های این سازمان شده اند.
کمیته سویدن گفته است که طالبان در پیوند به آتش‌زدن نسخه‌هایی از قرآن کریم توسط افرادی در سویدن در سال گذشته، دستور توقف فعالیت‌های این موسسه را صادر کرده اند.
کمیته سویدن روز سه شنبه با نشر یک اعلامیه خبری گفت: «ما قویاً این اعمال را محکوم می‌کنیم و از آن فاصله می‌گیریم.»
این کمیته افزوده است: «بی‌حرمتی به قرآن، اهانت به همه مسلمانان جهان که این متن مقدس را در قلب‌های شان محفوظ نگهداشته اند تلقی شده و بیانگر یک حمله آشکار به دین مقدس اسلام است.»
در این اعلامیه گفته شده است که کمیته سویدن برای افغانستان در سال ۱۹۸۰ در اعتراض به تهاجم اتحاد شوروی سابق به این کشور ایجاد شد و در هماهنگی نزدیک با جوامع محلی با احترام عمیق به دین مقدس اسلام و ارزش‌های فرهنگی آن‌ها فعالیت کرده است.
کمیته سویدن گفته است که فعالیت‌های خود در بخش خدمات صحی را به دیگر سازمان‌های امدادی واگذار می‌کند و فعالیت‌های آموزشی آن به ادارات محلی سپرده می‌شود.
کمیته سویدن برای افغانستان در بخش‌های صحی و آموزشی فعالیت داشته است. بر اساس آمار نشر شده، از جمله در بخش صحی در سال ۲۰۲۳ میلادی ۴۳ هزار فرد مبتلا به سوء تغذیه درمان شده اند و ۱۸ هزار فرد دارای معلولیت اعضای مصنوعی و آلات حرکی دریافت کرده اند. بیش از ۱۰۰ هزار تن نیز از بخش های آموزشی این کمیته مستفید شده اند.
کمیته سویدن برای افغانستان تاکید کرده است که هیچ ارتباطی با حکومت سویدن ندارد. این کمیته نگرانی خود را در مورد میلیون‌ها شهروند افغانستان را که در چهار دهه اخیر از خدمات آن بهره مند شده اند و همچنین حدود هفت هزار کارمند خود، ابراز کرده است.
کمیته سویدن گفته است که تلاش می‌کند تا راهی برای ادامه حمایت از گروه‌های آسیب پذیر مانند زنان، کودکان و افراد دارای معلولیت بیابد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=12516

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.