• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1

قصر سفید و قانونگذاران امریکایی روی ۱۲۰۰۰ ویزهٔ بیشتر خاص مهاجرت برای افغان‌ها توافق کردند

  • کد خبر : 12550
  • 02 حمل 1403 - 9:12
قصر سفید و قانونگذاران امریکایی روی ۱۲۰۰۰ ویزهٔ بیشتر خاص مهاجرت برای افغان‌ها توافق کردند

قانونگذاران امریکایی می‌گویند که ادارهٔ جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده و مجلس نمایندگان کانگرس روی ۱۲۰۰۰ ویزهٔ جدید خاص مهاجرت برای افغان‌ها توافق کردند. کانگرس ایالات متحده ۳۸۵۰۰ ویزهٔ خاص مهاجرت را برای افغان‌ها تصویب کرده بود که انتظار می‌رود تا ماه اگست سال جاری ویزه‌های باقی ماندهٔ آن توزیع شود. اما هنوز هم […]

قانونگذاران امریکایی می‌گویند که ادارهٔ جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده و مجلس نمایندگان کانگرس روی ۱۲۰۰۰ ویزهٔ جدید خاص مهاجرت برای افغان‌ها توافق کردند.
کانگرس ایالات متحده ۳۸۵۰۰ ویزهٔ خاص مهاجرت را برای افغان‌ها تصویب کرده بود که انتظار می‌رود تا ماه اگست سال جاری ویزه‌های باقی ماندهٔ آن توزیع شود.
اما هنوز هم شماری زیادی از افغان‌های که واجد شرایط ویزهٔ خاص مهاجرت اند، در افغانستان یا کشورهای سوم باقی مانده اند.
مایک مک‌کال، رییس کمیتهٔ روابط خارجی مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده گفت که این توافق، ۱۲۰۰۰ ویزهٔ دیگر را مجاز قرار می‌دهد.
ادارهٔ جو بایدن و قانونگذاران جمهوری‌خواه مجلس سنا در تلاش منظوری ۲۰۰۰۰ ویزهٔ اضافی بودند.
مک‌کال در جریان نشست استماعیه در مورد ماموریت خروج نیروهای امریکایی از افغانستان اعلام کرد که ویزه‌های جدید در لایحهٔ بودجهٔ عملیاتی خارجی وزارت خارجهٔ ایالات متحده شامل خواهد شد.
جیسن کرا، قانونگذار حزب دموکرات که در افغانستان ایفای وظیفه کرده است و تلاش‌ها برای افزایش سقف ویزه‌های مهاجرت در مجلس نمایندگان را رهبری می‌کرد، به خبرگزاری رویترز ویزه‌های اضافی را تایید کرد.
بر اساس گزارش رویترز، برنامهٔ ویزه‌های خاص مهاجرت برای افغان‌ها که قرار بود در ۳۱ دسمبر سال ۲۰۲۴ منقضی شود تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد.
یک مقام وزارت خارجهٔ ایالات متحده که نخواست در این گزارش نام‌اش ذکر شود گفت که تا تاریخ اول ماه مارچ سال جاری، حدود یک ربع از بیش از ۸۰هزار افغان که ویزه‌های شان طی مراحل می‌شود، در خارج از افغانستان ارزیابی و آمادهٔ مصاحبه شده اند.
کرا افزود که مجلس سنا خواستار ویزه‌های بیشتر شده بود، اما با آنهم این تعداد ویزه‌ها برای زمینه‌سازی دراز مدت و نجات زندگی‌های بیشتر “به ما مهلت می‌دهد”.
بر اساس آمار رسمی حکومت ایالات متحده، در سال ۲۰۲۳، حدود ۲۶۵۰۰ ویزۀ خاص مهاجرت به افغان‌ها صادر شد، حالانکه در سال ۲۰۲۲ مجموعاً ۱۱هزار ویزه صادر شده بود.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=12550

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.