• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
10

۹۷ ذخیره‌گاه پیاز در کابل به بهره‌برداری سپرده شد

  • کد خبر : 1361
  • 03 سنبله 1399 - 22:11
۹۷ ذخیره‌گاه پیاز در کابل به بهره‌برداری سپرده شد

۹۷ ذخیره‌گاه پیاز از سوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در کابل به بهره‌برداری سپرده شد. کار ساخت این ذخیره‌گاه‌ها از طریق برنامه‌ مدیریت محصولات زراعتی در دوره‌ی کرونا، نزدیک به دو ماه پیش در ولسوالی‌های چهارآسیاب، موسهی، خاک‌جبار، بگرامی و ده‌سبز کابل آغاز شده بود. طبق معلومات وزارت زراعت، هر یک از این ذخیره‌گاه‌های […]

۹۷ ذخیره‌گاه پیاز از سوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در کابل به بهره‌برداری سپرده شد. کار ساخت این ذخیره‌گاه‌ها از طریق برنامه‌ مدیریت محصولات زراعتی در دوره‌ی کرونا، نزدیک به دو ماه پیش در ولسوالی‌های چهارآسیاب، موسهی، خاک‌جبار، بگرامی و ده‌سبز کابل آغاز شده بود. طبق معلومات وزارت زراعت، هر یک از این ذخیره‌گاه‌های پیاز ۱۲ متریک تن ظرفیت دارد و ۹۷ ذخیره‌گاه به هزینه مجموعی ۴۷ میلیون و ۷۵۶ هزار و ۷۸۶ افغانی ساخته شده است.

حشمت‌الله غفوری، معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، روز دوشنبه، سوم سنبله، در مراسم آغاز بهره‌برداری از دو ذخیره‌گاه پیاز در منطقه «قلعه فتوح» کابل، گفت همین اکنون کار ساختمانی حدود ۱۱ هزار پروژه زراعتی در ۳۴ ولایت ادامه دارد و کار بخشی از این پروژه‌ها خاتمه یافته و تعدادی هم در آینده‌ی نزدیک آماده‌ی بهره‌برداری می‌شود.

آقای غفوری افزود که با راه‌اندازی پروژه‌های جدید از طریق برنامه مدیریت محصولات زراعتی در کشور، برخی‌ها انتقاد می‌کردند که کار ساختمانی این پروژه‌ها که شامل ساخت ذخیره‌گاه‌های پیاز، کچالو، کشمش‌خانه و سردخانه‌های صفر انرژی برای میوه‌جات تازه و توزیع دستگاه‌های خشک‌کننده سولری میوه‌جات و سبزیجات می‌شود، به موقع و قبل از برداشت محصولات زراعتی و باغ‌داری به پایان نخواهد رسید، اما این پروژه‌ها با پیش‌رفت خوبی همراه است.

او گفت: «حدود ۱۱هزار پروژه در ۳۴ ولایت بر اساس هدایت رییس‌جمهور فعلاً کارش از بودجه خود حکومت جریان دارد. شماری از این پروژه‌ها در مراحل ۲۰ درصد و ۴۰ درصد است، یک تعدادشان نزدیک به تکمیل شدن است و تعدادی هم تکمیل شده است.» معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت افزود که در طول دو ماه آینده، در مجموع ساختمان بیش از ۱۲ هزار پروژه مربوط به ساخت ذخیره‌گاه‌های پیاز، کچالو، کشمش‌خانه و سردخانه تکمیل و به بهره‌برداری سپرده می‌شود.

طرح مدیریت محصولات زراعتی در دوران شیوع ویروس کرونا در پانزدهم ثور امسال آغاز شده است. هدف کلی این طرح، پاسخ‌گویی به مشکل ممنوعیت صادرات محصولات زراعتی در پی گسترش ویروس کرونا و جلوگیری از فاسد شدن این محصولات خوانده شده بود.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=1361

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.