• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
احمد مختار محسنی:

روسیه می تواند در امنیت غذایی افغانستان کمک کند

  • کد خبر : 10750
  • 20 قوس 1402 - 15:58
روسیه می تواند در امنیت غذایی افغانستان کمک کند
چندی قبل هیئت وزارت زراعت افغانستان وارد روسیه شدند و در عرصه همکاری های دوجانبه با هیت روسیه صحبت و بحث نمودند و تاکید کردند که صحت حیوانی و مصونیت غذا به جامعه افغانستان بسیار مهم و ضروری است.

در این ارتباط هیت متشکل از کارشناسان و متخصصین روسیه با هیت متشکل از متخصصین درعرصه صحت حیوانی و غذا افغانستان تحت رهبری داکتر احمد مختار محسنی نشست، سوالات و طرح های با خود داشتند.
خبرنگار: دکتر احمد مختار محسنی! شما نتایج سفر و دیدار خود از روسیه را چطور ارزیابی می کنید؟
پاسخ: هدف ما از سفر به روسیه این بود که تا ما بتوانیم دروازه همکاری با روسیه را به ویژه در قسمت صحت حیوانی و مصونیت غذایی دوباره باز کنیم. ما به نمایندگی از افغانستان در جمع شمار دیگری از کشورهای منطقه، در کنفرانس ویژه که به مناست 65 مین سالگرد یکی از شرکت های دولتی روسیه به نام شرکت “آریا” که در شهر ولادیمیر روسیه برگزار شد، دعوت شده بودیم.
در حاشیه این کنفرانس، ما نشست ها و ملاقات خصوصی را با مسئولین بخش صحت حیوانی و مصوونیت غذایی روسیه و همچنین بخش انستیتوت تحقیقات تشخیص و تولید شرکت “آریا” که مرتبط با بخش زراعت روسیه است، برگزار کردیم.
خبرنگار: دکتر محسنی! نتایج این نشست ها چه بود؟ آیا قراردادهای عقد شده است؟
پاسخ: نخیر؛ به همه مشخص است که در آغاز چنین نشست ها و تا زمانی که توافق ها موجود نباشد، صحبت در مورد قراردادها را نمی‌توان مطرح کرد. بستن قرارداد فقط بر اساس “توافق” بین دوکشور و خواسته های هردو طرف و همچنان در گفتگوهای نهائی صورت می‌گیرد. در طی این اولین سفر، ما فقط در مورد ظرفیت شرکت های روسیه و نیازمندی های ما در افغانستان و همچنین پیرامون فرصت‌ها و ‌چالش‌های بخش مالداری افغانستان صحبت کردیم.
خبرنگار: دکتر محسنی! افغانستان به چگونه کمک های روسیه در بخش تأمین امنیت غذایی نیاز دارد؟
پاسخ: از آنجایی که افغانستان یک کشور عقب مانده و در حال انکشاف است، هم دربخش تأمین امنیت غذایی و هم در بخش مصوونیت غذایی نیاز به کمک و همکاری دارد. برخی میتودهای جدید تکنولوژیکی وجود دارد و ما می‌خواهیم با استفاده از آنها محصولات مصوون را در دسترس داشته باشیم. ما فعلاً در افغانستان نیازمند دسترسی به تکنولوژی مدرن و جدید هستیم تا بتوانیم با استفاده از چنین تکنولوژی، افغانستان را در بخش کنترل امراض، ترانزیت و تجارت محصولات حیوانی و در سطح سایر کشور های جهان قرار دهیم.
خبرنگار: دکتر محسنی! آیا روسیه می‌تواند افغانستان را در این بخش همکاری و کمک کند؟ آیا صحبت در این عرصه صورت گرفته است یا خیر؟
پاسخ: بلی صحبت های صورت گرفته و موارد هم باقی مانده که ما باید با جناح روسیه شریک بسازیم و در آینده نزدیک در سطح رسمی گفتگو های را انجام دهیم.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=10750

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.