• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
8

افزایش عواید آمریت صنعت و تجارت ولایت فاریاب از توزیع جواز برای شرکت‌ها

  • کد خبر : 8952
  • 28 جدی 1401 - 7:59
افزایش عواید آمریت صنعت و تجارت ولایت فاریاب از توزیع جواز برای شرکت‌ها
مسئولان آمریت صنعت و تحارت ولایت فاریاب از افزایش عواید این اداره نسبت به سال گذشته خبر می‌دهند. آنان می‌گویند که از شروع سال ۱۴۰۱ تاکنون این اداره از درک توزیع و تجدید جواز برای شرکت‌ها و تجارت پیشه‌گان، بیش از 4 میلیون افغانی در این ولایت عواید جمع‌آوری کرده و به خزانه دولت سرازیر کرده‌اند.

حاجی محمد حسن، مدیر تجدید جوازهای آمریت صنعت و تجارت ولایت فاریاب می‌گوید که این اداره از ماه حمل سال 1401 تاکنون 4 میلیون و 118 هزار و 500 افغانی از درک توزیع و تجدید جوازها برای شرکت‌ها و تجارت پیشه‌گان در این ولایت، عواید داشته است.
مدیر تجدید جوازها می‌افزاید که بیش از 1500 شرکت و افراد تجارت‌پیشه در اداره صنعت و تجارت ولایت فاریاب ثبت و جواز فعالیت اخذ نموده‌اند.
او دلیل افزایش عواید این اداره را در ایجاد فضای امن، فراهم شدن زمینه‌های بهتر سرمایه‌گذاری و علاقمندی تاجران به سرمایه‌گذاری عنوان می‌کند.
“نظربه سال‌های گذشته مردم در عرصه تجارت علاقه بیشتر دارند. توزیع جواز اجباری نیست، کسانی‌که علاقه به سرمایه‌گذاری و تجارت دارند، دواطلبانه می‌آیند و جواز اخذ می‌کنند. درصورتی‌که بدون جواز اموال وارد کنند، مالیات شان 7 فیصد است، اگر جواز داشته باشند مالیات شان 4 فیصد می‌باشد.”
از سوی دیگر شماری از تجارت پیشه‌گان و مالکان شرکت‌ها در فاریاب جواز فعالیت را به مهم پنداشته، اما می‌گویند که درکنار جواز برای سرمایه‌گذاران باید زمینه‌های بهترفراهم گردد تا آنان بیشتر علاقمند سرمایه‌گذاری شوند.
آنان می‌افزایند که اداره صنعت و تجارت در ۲۰ سال گذشته نتوانسته که زمینۀ سرمایه‌گذاری را در این ولایت برای تاجران فراهم سازد، از این رو بیشتر سرمایه‌داران در ولایت‌های دیگر و بیرون از کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
احمد فیروز، مالک یکی از شرکت‌ها در فاریاب می‌گوید:”آمریت صنعت و تجارت باید با تاجران بیشتر همکاری کند و باید یک پارک صنعتی دراین ولایت ساخته شود. اگر پارک صنعتی ساخته شود ما می‌توانیم کارهای مان را وسعت بدهیم و همچنان می‌توانیم خدمات بیشتر و بهتری برای مردم عرضه کنیم.”
به گفتۀ مسئولان این اداره در سال گذشته عواید این اداره از توزیع و تجدید جواز 3 میلیون و 4 صد و 57 هزار افغانی جمع‌آوری کرده که نسبت به سال روان 5 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=8952

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.