• امروز : جمعه, ۲۱ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
4

تنش میان اوکراین و روسیه قیمت نفت را به مرز ۱۰۰ دلار در هر بشکه رساند

  • کد خبر : 6882
  • 03 حوت 1400 - 7:31
تنش میان اوکراین و روسیه قیمت نفت را به مرز ۱۰۰ دلار در هر بشکه رساند

با ادامه تنش میان اوکراین و روسیه و نگرانی از اختلال در عرضه، قیمت نفت در بازارهای جهانی به شدت افزایش یافته و به ۱۰۰ دلار در هر بشکه نزدیک شده است. قیمت هر بشکه نفت برنت در معاملات صبح امروز با ۳ دلار و ۷۷ سنت افزایش به بیش از ۹۹ دلار رسید. همزمان […]

با ادامه تنش میان اوکراین و روسیه و نگرانی از اختلال در عرضه، قیمت نفت در بازارهای جهانی به شدت افزایش یافته و به ۱۰۰ دلار در هر بشکه نزدیک شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت در معاملات صبح امروز با ۳ دلار و ۷۷ سنت افزایش به بیش از ۹۹ دلار رسید.
همزمان هر بشکه نفت غرب تگزاس هم با بیش از ۴ دلار و ۷۷ سنت افزایش به نزدیک ۹۶ دلار رسیده است.
بازارهای مالی دنیا هم از اتفاقات اخیر متاثر شده‌اند؛ شاخص اصلی بازار مالی لندن-فوتسی-۱۰۰، که متشکل از ۱۰۰ شرکت بزرگ در این کشور است امروز با ۱/۴ درصد افت شروع به کار کرد.
بازارهای مالی آسیا هم با افت به کار خود پایان دادند و انتظار می‌رود بازار مالی آمریکا هم روند مشابهی را طی کند.
همزمان قیمت طلا که سرمایه امن در مواقع بحران است، افزایش یافته است.
کشورهای غربی روسیه را تهدید به تحریم‌ها کرده‌اند؛ روسیه بزرگترین صادرکننده نفت جهان پس از عربستان و همزمان بزرگترین تولید کننده گاز طبیعی در جهان است.
روسیه دیروز اعلام کرد استقلال دو منطقه جدایی طلب اوکراین_دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخته است؛ کشورهای غربی این اقدام را محکوم کرده‌اند.
بیم آن می‌رود که روسیه اکنون به بهانه حفاظت از شهروندانش واحدهای نظامی خود را وارد نواحی تحت کنترل شورشیان شرق اوکراین کند.
فعالان بازار نفت معتقدند بحران کنونی میان اوکراین و روسیه به پیچیدگی‌های بازار نفت خواهد افزود و حتی اعمال تحریم‌های احتمالی علیه روسیه به کاهش عرضه نفت و گاز و افزایش بیشتر قیمتها منجر خواهد شد.
افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی در حالیست که طی هفته‌های اخیر نرخ این کالا در هفت سال اخیر بی سابقه بوده است.
پیش از عمیق شدن بحران روسیه بعضی از موسسات پیش‌بینی کرده بودند ذخایر نفتی تا تابستان امسال به کمترین میزان از سال ۲۰۰۰ میلادی برسد؛ بر این اساس تخمین زده شده بود ممکن است قیمت نفت بالای ۱۰۰ دلار را هم امسال ببیند.
این در حالی بود که آژانس بین‌المللی انرژی اخیرا گفته بود که به زودی عرضه نفت از تقاضا پیشی خواهد گرفت و روند افزایش بهای نفت متوقف یا معکوس خواهد شد.
بالا رفتن قیمت نفت در بازارهای جهانی در حالیست که این بازار از ابتدای همه‌گیری روزهای پرتلاطمی را سپری کرده بود؛ در آوریل سال ۲۰۲۰ و در آغاز همه‌گیری با بسته شدن مرزها و فعالیت‌های صنعتی قیمت هر بشکه برنت به زیر ۲۵ دلار هم رسیده بود.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=6882

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.