• امروز : جمعه, ۲۱ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
3

کمک‌های سازمان خوراک و کشاورزی به کشاورزان در افغانستان

  • کد خبر : 7912
  • 13 سنبله 1401 - 22:47
کمک‌های سازمان خوراک و کشاورزی به کشاورزان در افغانستان

سازمان خوراک و کشاورزی تا پایان سال روان میلادی برای نه میلیون تن در بخش کشاورزی در افغانستان کمک خواهد کرد. مسوول سازمان خوراک و کشاورزی در افغانستان می‌گوید که این نهاد تا اکنون برای بیش از دو و نیم میلیون تن کمک رسانده است و این کمک‌ها ادامه خواهند یافت. بربنیاد یافته‌های این سازمان، […]

سازمان خوراک و کشاورزی تا پایان سال روان میلادی برای نه میلیون تن در بخش کشاورزی در افغانستان کمک خواهد کرد.
مسوول سازمان خوراک و کشاورزی در افغانستان می‌گوید که این نهاد تا اکنون برای بیش از دو و نیم میلیون تن کمک رسانده است و این کمک‌ها ادامه خواهند یافت.
بربنیاد یافته‌های این سازمان، کشاورزی در حال حاضر در افغانستان با مشکلات فراوان روبه‌رو است.
دیک ترنچارد، مسوول سازمان خوراک و کشاورزی در افغانستان، گفت: «ما امسال تاکنون به بیش دو اعشاریه هفت میلیون تن در سراسر افغانستان کمک کردهایم. تا آخر سال، ما به بیش از ۹ میلیون تن رسید‌گی خواهیم کرد. ما و شرکای ما باید مطمئن شویم که هر بسته کمکی بشردوستانه، هر بوجی تخم گندم، کود کیمیایی، تخم سبزیجات و اسباب برای مردم که نیازمندی شدید دارند، فراهم شود.»
در همین حال، برخی از کشاورزان می‌گویند که افزایش بهای کود کیمیایی سبب شده است تا فرآورده‌های کشاورزی کاهش یابد. آنان از نهادهای مددرسان می‌خواهند که ابزارهای کشاورزی و کود کیمیایی در اختیار شان قرار دهند.
نجیب الله، کشاورز، گفت: «کود بخورد خو خوب می‌شود، اگر کود نخورد، بسیار حاصل کم برداشت می‌کنیم. دیگه دولت هم توجه صحی نکرده به اینجا.»
امان، یک کشاورز دیگر، می‌گوید: «پارسال چهار خریطه کود دادیم، از چهار خریطه اینه شصت بوجی یا پنجاه بوجی ما برداشت کرده‌ایم. دیگر این همین سال سی و پنج خریطه شده که دو بوجی کود مصرف کرده ایم.»
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری می‌گوید که در سال روان هجری خورشیدی در نخست خشک‌سالی‌ها و سپس سیلاب‌ها در ماه‌های پسین کشاورزان را با مشکلات زیادی روبه‌رو ساخته است.
مصباح الدین مستعین، سخنگوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری گفت: «این که زمین‌های زراعتی تخریب شده است، باغ‌ها تخریب شده اند، میوه‌ها تخریب شده اند و یا هم حیوانات شان تلف شده است. ما در آن بخش تصمیم خواهیم گرفت ما نخست سروی را انجام می‌دهیم بعداً وزارت زراعت مطابق به توان خود کمک خواهد کرد و همچنان با نهادهای کمک کننده ارقام شریک خواهد شد تا کمک فراهم شود.»
پیش از این اداره توسعه‌‌یی ایالات متحده امریکا گفته است که هشتاد میلیون دالر پول نقد را از طریق سازمان خوراک و کشاورزی از بهر بهبود امنیت غذایی در افغانستان هزینه خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=7912

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.